נחשד בהדלפה • הרבצ"ר לשעבר הורחק מגזרת עזה

    אבי יעקב No Comments on נחשד בהדלפה • הרבצ"ר לשעבר הורחק מגזרת עזה
    8:57
    17.05.24
    הרב נחמיה רוטנברג No Comments on פרשת אמור: לא לספור ספירת העומר רק 'בערך'

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חשד – קצין בכיר הדליף מידע לחבר הקבינט השר בנט במהלך מבצע "צוק איתן". על פי החשד הקצין שהדליף הוא הרב הצבאי לשעבר אביחי רונצקי.

    על פי השמועה צה"ל הרחיק את הרב רונצקי מפעילות בזמן הלחימה במבצע "צוק איתן" עקב החשדות. הרב אביחי רונצקי הנמצא בביקור בקנדה הופתע מהאשמות כלפיו וחש כי נקלע לקרב פוליטי בין השרים יעלון ובנט. לדבריו, עד לקבלת הפניות מהעיתונאים לא נאמר לו דבר ולא נטען באוזניו דבר. "זה לא נכון. לא יודע במה מדובר. לא אמרו לי דבר", אמר ל-nrg.

    מלשכת נפתלי בנט נמסר כי "השר בנט גאה בפעולותיו שהובילו למבצע המנהרות והצילו חיי אדם. במשך שבועות ארוכים, כאשר השר בנט דרש שוב ושוב לצאת לפעולה להריסת המנהרות, היו גורמים פוליטיים ביטחוניים שעצרו את הפעולה וביטלו את האיום בזלזול, דבר שהותיר את יישובי הדרום חשופים לפיגוע טרור אסטרטגי".

    ח״כ זאב אלקין (ליכוד) יו״ר ועדת חוץ וביטחון הגיב בביקורת קשה על החלטת הרמטכל להדיח את רונצקי: ״אני רואה בחומרה רבה את רדיפתו של הרב רונצקי. אני הייתי מציע לרמטכל להפעיל את אותה הנחישות והמהירות בטיפול בסרבני 8200 שגורמים לנזק עצום לצהל ולמדינת ישראל, במקום לחפש שעיר לעזאזל כדי להשתיק קולות אחרים מתוך הצבא שאולי לא היו לרוחו של הרמטכל בזמן המבצע. גם אם נכון שרב רונצקי העביר מידע מדאיג לחבר קבינט (וגם זה עוד לא הוכח) מתוך דאגה כנה לביטחונם של אזרחי ישראל, זה הרבה פחות חמור מתדרוכים שותפים לתקשורת שהועברו בזמן המבצע ולאחריו על ידי בכירי צהל בניסיון להתמודד עם הביקורת התקשורתית והציבורית.״



    0 תגובות